joi, 10 septembrie 2009

Yumeeeee!

N-a mai fost demult vorba de ceva bun. Si cum tot ne aflam in plin sezon, iata lungul drum al gogosarilor de la lighean la borcan:
Si reteta? Da, si reteta.

Se aleg gogosarii carnosi, grasi si potriviti ca marime. Cat sa intre pe gura borcanului (10 cm diametru?), frumosi, luciosi, bine bine copti. Se spala si se curata de codite (din piata am invatat ca se curata cel mai bine cu o .... jumatate de tub de spray :))) Stiu, nu avem voie sa gaurim/intepam/aruncam in foc tubul, dar functioneaza, va spun eu ;)(si tot ca remarca, pentru gogosarii mai mici e bun un tub mai subtirel), cu grija, fara a intepa fundul.

Se aseaza in tava, si se pun in fiecare gogosar urmatoarele:
- 1/4 lingurita sare (grunjoasa)
-1/2 jumatate lingurita zahar (brun)
- un catel de usturoi
- o bucatita de hrean (cat catelul de usturoi)
- 1 lingurita ulei (masline extra virgin)
- 1 lingurita otet (de mere si miere de albine)

Se da tava la cuptor potrivit 1/2 de ora. Gogosarii se inmoaie si mai lasa zeama. Se scot din cuptor si se indeasa in borcane cat mai fierbinti, pana ce zeama lor ii acopera. Daca mai trebuie putina (cand se racesc, zeama va fi mai putina, si daca stau in sec nu e bine) se completeaza cu otet de vin.

Optional (am folosit de-a lungul timpului si mi-a placut): boabe de mustar, de coriandru, de ienibahar etc puse si ele in gogosar inainte de a fi bagati in cuptor.

Pofta buna!

3 comentarii:

Unknown spunea...

Sa pastrezi un borcan si pentru pofticiosii din CA. Noi dam friptura voi aduceti gogosarii... :)

Ela spunea...

Interesanta reteta! Nu am intalnit-o pana acum!Poate o incerc!Multumesc!

RoxanaTudor spunea...

Reteta e speciala, preluata de la o bunica cu specific... aromanesc ;)

Mie una imi place foarte, foarte tare, (poate reusesc sa aduc un borcan la vara, desi nu stiu daca au sa "reziste" pana atunci).

Ela, e chinezarie multa pana pui toate celea in gogosari, eu de regula imi rezerv o zi. Spal borcanele si capacele lor cu apa foarte fierbinte, le las deoparte la uscat. Spal gogosarii, pregatesc cate un castron cu ingrediente si cu ligurita lui, apoi gauresc gogosarii si incep productia. Si merge la cuptor tava dupa tava, pana se termina gogosarii :))). In jumatate de ora ai timp sa indesi in borcane tava scoasa si sa pregtesti una noua. Cam atat. Spor!

A fost odata ca niciodata...

... o fata. Care s-a sucit, s-a invartit, si dupa ce s-a uitat luuung in stanga, luuung in dreapta, si mai luuuuung inapoi, a decis ca, pen...