sâmbătă, 24 mai 2008

Raport de Cuba


Am fost in Cuba. E departe, e diferit, e acasa, e fascinant, e periculos, e deosebit. Am vizitat oameni si locuri, mi-am retrait o parte din tinerete (am ajuns pe 30 aprilie seara. A doua zi de dimineata am deschis televizorul, si ce sa vezi, marsul de 1 Mai, cu pancarte, lozinci, defilare militara, oamenii muncii, “Viva la Revolucion!!!”) Socant, ca dupa atatia ani imaginile acelea sa-mi fie inca vii in memorie.


Poze, poze, poze. Observ acum in poze detalii pe care pe viu nu le-am vazut. Muzica nu o am in poze; o am insa pe CD-uri. De la fiecare terasa unde un grup de “cantaciosi” ne-au gadilat urechile cu dulcele son, sau bolero, sau cha cha, am luat CD-ul cu marile hituri reinterpretate de ei. Poate ca nu sunt Sonorra Carruseles, dar sunt cei pe care i-am ascultat acolo, cei cu care am dansat si am trait vreme de doua saptamani.

Am fost turistul german venit pe litoralul romanesc sa se dea mare, stand la hotel all-inclusive pe malul marii, mufat la Daiquiri/Mojito/Pina colada/Cuba libre. Peste tot, cocktailurile nationale, cu rom cat vrea clientul.

Am fost in general turisti, ne-am luat tepe, unele umilitoare:

In cursul unei excursii auto-organizate, ne-a fost propusa o “masa rustica” (sarmale cu mamaliga in varianta cubaneza, adica languste cu fulgi de banana). La prima vedere, desi pretul ni s-a parut mare, am zis da, in idea cine stie caror bunatati urmau sa ne fie servite. In decursul mesei, a devenit clar ca pretul era bataie de joc si jumuleala pe fata. Cum se contura tot mai tare nemultumirea pe noi, gazdele, inventive, au simulat ”Sase, vine politia, carati-va ca altfel ne baga 100 de ani la inchisoare!”, iar noi am pus totii banii gramada, fara sa ne mai targuim si am fugit, toti cu aceeasi teama de Politie/Securitate etc bine implantata in subconstient.

Bineinteles, a fost o cacealma, menita doar sa ne faca sa platim fara comentarii :))).

Ufff, plina, frumoasa, calda Cuba! Mai vreau…

Voi reveni si cu alte povesti…

Niciun comentariu:

A fost odata ca niciodata...

... o fata. Care s-a sucit, s-a invartit, si dupa ce s-a uitat luuung in stanga, luuung in dreapta, si mai luuuuung inapoi, a decis ca, pen...