miercuri, 14 octombrie 2009

Decembre

... de George Bacovia




Te uită cum ninge decembre,
Spre geamuri, iubito, priveşte -
Mai spune s-aducă jăratec
Şi focul s-aud cum trosneşte.

Şi mână fotoliul spre sobă,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele - totuna -
Aş vrea să le-nvaţ simfonia.

Mai spune s-aducă şi ceaiul,
Şi vino şi tu mai aproape -
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Şi ningă... zăpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine.
Şi toate din casă mi-s sfinte, -
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte-nainte.

E ziuă şi ce întuneric...
Mai spune s-aducă şi lampa -
Te uită, zăpada-i cât gardul,
Şi-a prins promoroacă şi clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasă...
Potop e-napoi şi-nainte,
Te uită cum ninge decembre,
Nu râde, citeşte-nainte.

4 comentarii:

Boby spunea...

alllooooo !
mai e pina in decembrie ...
ca in decembrie avem treaba :)

Costele spunea...

da, nene Boby, asa este, da' pentru noi aseara a fo' Decembre ;)
'ntzelegi cum vine treaba?
e un spirit metaforic, ca in rest ne consumam sa nu ne prinda decembrie cu apartamentul neterminat :D

RoxanaTudor spunea...

Ce treaba avem in decembre, nenea Boby?

(Acu' e mai bine? maine pun octombrie pe tapet, ca sa fim asortati cu sezonul :))

Boby spunea...

@costele - decembrie macar la prima zapada ... din Bucuresti
@viajerina - gasim noi :)))

A fost odata ca niciodata...

... o fata. Care s-a sucit, s-a invartit, si dupa ce s-a uitat luuung in stanga, luuung in dreapta, si mai luuuuung inapoi, a decis ca, pen...