luni, 10 noiembrie 2008

Despre frustrari si frustrati in trafic


Azi. Noiembrie. Frig. Totusi soare placut si uscat.
Conditii foarte bune pentru sofat masina mica intr-un trafic sufocat al capitalei, dar si mai imbietoare la pilotat motoreta in sus si-n jos. Am optat pentru doua roti deoarece trebuia sa ajung pe Centura Bucurestiului unde dai piept cu “marele zid romanesc” de tiruri, pe care cu greu reusesti sa-l dovedesti chiar si cu ea, motoreta. Intrucat asfaltul e rece, cauciucurile la fel - deci gripul foarte mic - am incercat sa nu depasesc viteza de 70 km/h, tre' sa recunoasteti ca e o viteza mica, desi o poate atinge in numai 2 secunde jumate. O alegere foarte inteleapta, nu? …
NU.
Adica nu si din punctul de vedere al soferilor, care in momentul in care vad un motorist ce merge cuminte devin agresivi si vor “sa-l faca”, mai ales daca au o masina mai bengoasa. Doar au si ei ceva peste suta cai putere si se simt potenti. Scuze, am uitat ca si soferitele reactioneaza la fel, in special categoria “pitzi ajunsa” (cele ce il au ca profesor pe numitul “cocalar bazat” :D).
Astfel, pe Calea Floresca m-am dat la o parte din fata unei Pitzi cu talpa grea, invitand-o chiar sa ma depaseasca. Recunosc ca mi-a multzumit. Dar a urmat coloana de pe podul de la Elvila unde calutzul meu s-a strecurat si am ajuns iar in fata ei, moment in care a aparut frustrarea. Merg cuminte in coloana intrucat urma o trecere de pietoni si e mai bine asa, nu? …
NU.
Nu si daca esti cu motoreta. Masina din fata mea franeaza si invita pieteonul sa traverseze, un gest normal. Eu franez progresiv concomitent cu frana de motor, va amintiti ca asfaltul e rece, nu? Dar… ghinion, Pitzi tocmai baga piciorul in gaz cu intentia de a ne face pe linia de tamvai pe amandoi. Ea doar poate si duce. Are antrenament (vezi cocalaru :D). Fractiunile de secunda incep sa ma copleseasca. Manevra de evitare pe partea stanga a masinii… cu frana “mangaiata” cu grija sa nu derapez… claxon din plin pentru ca pietonul sa nu treaca de botul masinii eu nefiind sigur Pitzi nu ne va zbura pe toti trei (masina, motoreta si pieton). Pitzi cu ochii mari, sanii pe volan (deh, inertia nu iarta) fundul masinii ce juca stanga-dreapta, iata ce imagini aveam io in oglinda. In urechi scartaitul ascutit al rotilor blocate. Daca eram incepator si opream regulamentar in spatele masinii asa cum intentionam initial, mi-o tragea Pitzi pe la spate si ma trimitea sa iau o portie de masina si din fata.
Iata de ce ii multumesc lui Cristi (instructorul moto), care insista sa invatam manevra de evitare si sa o folosim in locul franarii violente. Dar bine ca am scapat cu bine. Se pare ca evenimentul a avut menirea sa o linisteasca si pe Pitzi cea bazata, care s-a ales cu frigiderul plin de carne din partea pietonului speriat de moarte, pentru ca dintr-o data talpa ei cea grea s-a usurat.
Mi-am continuat drumul cu ochii jucand intre oglinzi, imaginea din zare, masina din fatza mea, parcarea benzinariei de unde poate iesi masina cu soferul ce e mai interesat de formarea numarului de telefon decat de faptul ca are cedeaza trecerea, iar la urma urmei motoreta are loc, si daca iese el, ca de-aia e subtire si “taliata”.
Da, dragii mei, cand esti “calare” trebuie sa-ti arunci privirea in toate partile si sa prevezi si anticipezi orice miscare facuta de soferul plictisit de traficul aglomerat in care motociclistul daca se descurca si se strecoara la 10-15 km/h ar trebui sa o faca la fel de bine si la 50-70 km/h. Iar daca reuseste si se descurca, cuminte fiind in trafic, atunci vine frustratul si il face pe dreapta sau pe stanga, numai ca satisfactia lui mica nu tine dacat pana la primul ambuteaj. Satisfactie care nu de multe ori duce la accidente stupide. Stiu, si motociclistii au frustrarile lor si exagereaza in trafic.

Ar trebui sa lasam cu totii frustrarile la o parte. Conduc si masina si motoreta si fiecare isi are avantajele si dezavantajele ei, dar asta nu trebuie sa ne faca sa nu ne respectam in trafic.
Va doresc tuturor Asfalt uscat!

P.S. Daca vreti sa stiti ce masina avea Pitzi cititi Oda lui Dono la: http://dono.ro/?p=167

2 comentarii:

uju spunea...

Costele hai la noi daca pe acolo te incaleca tzatzoasele cu Logan-uri

Costele spunea...

acolo tre sa ma feresc de aia cu ochii mici si oblici :D :))))))

A fost odata ca niciodata...

... o fata. Care s-a sucit, s-a invartit, si dupa ce s-a uitat luuung in stanga, luuung in dreapta, si mai luuuuung inapoi, a decis ca, pen...